Håkon Mathias Vassvik og Sulekha Ali Omar i ALMOST NOTHING, regi: Henriette Pedersen. Black Box teater. Foto: Sveinn Fannar Johannsson

Inderlig minimalistisk

Heddadagene, urpremiere: Selv om ALMOST NOTHING kanskje ikke er hennes sterkeste verk, befester Henriette Pedersen sin posisjon som en av våre mest interessante skapere av scenekunst.

Henriette Pedersen lager scenekunst som rommer teater, dans og billedkunst. Verkene hennes utstråler en vital og pågående lyst til å utforske og undersøke et tema eller en idé scenisk. I Riding romance-trilogien fra 2012-2015 undersøkte hun tre sentrale verk fra romantikken. I siste del av denne trilogien ble det borret grundig i historien om Rødhette og ulven. Det ble en svært god og interessant forestilling med Kristine Karåla Øren som utøver. Rødhette og ulven knyttes ofte til utforsking av seksualitet.

Lese mer?
Jeg er abonnent Jeg er ikke abonnent
Logg inn Bli abonnent