Det skal bli ungt, hipt og urbant på Det Norske Teatret, ser teatersjef Kjersti Horn ut til å formidle med teatrets nye poster-bilde. Tani Dibasey og Only Slime overtar Scene 3. Ellers handler mye programmet om kvinner og makt. Les selve pressemeldingen her
Kjersti Horns første teatersesong er både ambisiøs og mangfaldig, og byr på masse ny norsk dramatikk, fleire sterke kvinnehistorier, KI-generert teater, politisk historie fortalt med glitter og glam og ferske forteljingar frå gata.
Den komande teatersjefen tar fatt på den nye rolla i teaterhuset med klare mål. Ho har kjent på utanforskap og på å vere annleis. Som teatersjef er det viktig for henne å markere at teateret er for alle. Og ho vil få teateret tilbake på radaren til både unge og gamle. - Heile kunstnarskapen min er basert på sprekkar og feil. På det som gjer at vi alle ber på ei kjensle av å ikkje strekke heilt til. Teateret må vere ei linse for å forstå oss sjølv betre. For å få ei kjensle av at vi ikkje er åleine. LES HEILE INTERVJUET HER.
Her er våren 2025 på Det Norske Teatret:
LADY MACBETH
Urpremiere 18. januar på Hovudscenen.
Historia om den unge ladyen som er fanga i eit ekteskap med ein mykje eldre mann, er eit fengslande portrett av ei undertrykt kvinne som blir brutal. Dette er ei heilt ny dramatisering - og regissør Melanie Mederlind lovar ei sterk forteljing om sex, død og makt.
Fem år etter suksessen med Slåttekar i himmelen, kjem Teatret Vårt på gjesting frå Molde med ei ny framsyning i Edvard Hoem sin slektskrønike. I Jordmor på jorda møter vi Hoems eiga tippoldemor, den første jordmora i Romsdal, som forlot mann og barn for å følge kallet sitt.
Tani Dibasey er teaterrabulisten som har gitt fingeren til teater-Noreg. No skal han i lag med den grensesprengande multikunstnarduoen Only Slime ta over programmeringa på Scene 3 i eit heilt år. Det vil boble over av konsertar, happenings og teater i ulike sjangrar.
Musikken spelar sjølve hovudrolla i denne musikalen. Once hadde premiere på Broadway i New York i 2012, og vann ein drøss av Tony Award-prisar. Den jordnære kjærleikshistoria og den upolerte, irskinspirerte folkrocken blir framført live på scenen av skodespelarane sjølve.
Romanen Forbryter og straff av Kathrine Nedrejord, blei nominert til Nordisk Råds litteraturpris da den kom ut. No blir romanen teater. Dette er ei djupt personleg og samtidig universell forteljing om kvinners liv, og om korleis kvinner blir oppfostra i redsle og må bere andres skuld på skuldrene sine.
Berre 19 år gammal gav Oliver Lovrenski ut romanen Da vi var yngre, som skildra eit Oslo og eit ungdomsmiljø mange ikkje hadde kjennskap til frå før. Når forteljinga no kjem til scenen, blir det også debuten til Aksel Hennie teaterregissør, og rappar Jonas Benyoub som skodespelar.
I 2023 skapte regissør Simen Formo Hay stor begeistring med Døden på Oslo S på Økernsenteret, som blei framsyninga alle “måtte” sjå. I vår skal han i lag med fleire kople Europas nyare historie opp mot Eurovision Song Contest, i ein songkonkurranse der Angela Merkel og Vladimir Putin står bak nokre av bidraga.
Maskinens natur er å vere rasjonell. Men kva skjer når robotens rasjonalitet møter den menneskelege irrasjonaliteten? Velkommen inn i eit altomfattande digitalt univers der vi undersøker innsida av maskinen, og draumen om verda utanfor. Framsyninga tek form av ein rettssak, der publikum står på tiltalebenken, og må forsvare seg mot ein kunstig intellingens.
Arne Lygre hadde vanvittig suksess med framsyninga Tid for glede på Hovudscenen i 2022. No er han tilbake med ein ny tekst på Hovudscenen. Ikkje ein lyd handlar om det å vende tilbake til ein stad der ein før var ein annan, til eit liv nærare naturen, eller til stilla.
Vigdis Hjorths omdiskuterte roman sette fyr på debatten om såkalla verkelegheitslitteratur da den kom ut i 2016. I 2018 blei forteljinga dramatisert på Den Nationale Scene i Bergen, i regi av Kjersti Horn. Framsyninga fekk fantastiske kritikkar, og blei nominert til Heddaprisen både for Årets framsyning og Beste regi.
For dei minste kjem Unni og Gunni til foajeen utanfor Scene 2 i ei nær og sanseleg framsyning. Dei er to gode venner som synest det er på tide å friske opp litt heime. Dei finn fram målarkostar og forvandlar den kvite igloen til ein vakker regnboge.
(Trondheim): To barn vokser opp med alkoholisert far og det er snart jul, og kanskje får far jobb som juletreselger og kanskje det i år blir juletre i stuen. «Stargate – en julefortelling» handler om et barns håp og drømmer i møtet med virkeligheten, og to søstres kamp for å klare seg best mulig. Teaterversjonen av romanen fungerer godt på scenen.
Etter «Time med dramatiker» sitter jeg igjen med flere spørsmål enn svar og klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg er irritert eller fascinert, skriver Hanne Ramsdal i denne kommentaren til Ludvig Uhlbors Lars Norén-prosjekt, der hun ble hentet ut fra publikum og plassert i terapistolen.
Det skal bli ungt, hipt og urbant på Det Norske Teatret, ser teatersjef Kjersti Horn ut til å formidle med teatrets nye poster-bilde. Tani Dibasey og Only Slime overtar Scene 3. Ellers handler mye programmet om kvinner og makt. Les selve pressemeldingen her
Trine Wiggens «Lille Eyolf» på Torshov er engasjerende, usentimental og morsom. I Strindbergs ånd handler det mer om begjær og sjalusi, enn om tap, savn og mulighet for forvandling.
Verk Produksjoners «Solaris» bruker Stanislaw Lems kultroman fra 1961 og Andrej Tarkovskijs filmatisering fra 1972 til å undersøke hva skuespillerarbeid er, hva teater er og hva det menneskelige er. Det blir det en meningsfull, leken og kjærlighetsfull hyllest til teateret.
Ett prisbelönt, finlandsvenskt gästspel, som tar sig an moderna myter i form av den ensamme, idealiserade amerikanske cowboyen visas i Oslo denna helg. Det är en underhållande mix av homoerotikens hemmagjorda estetik, en parodi på amerikanska drömmar och kan till och med fungera som kommentar till det pågående presidentvalet.
(Bergen): Berit Einemo Frøysland vil med Oktoberdans-forestillingen «Blaff» gjøre de glemte husmannsfamilienes liv nærværende gjennom dans og ord. Og det lykkes hun med på en bemerkelsesverdig poetisk måte.
Kulturminister Lubna Jaffery gikk mandag langt i å avvise finansminister Vedums forslag om kun å gi Nationaltheatret de tre millarder som er nødvendig for en såkalt null-rehabilitering. Det kan se ut som om Støre-regjeringen er på kollisjonskurs med seg selv i saken om nytt teaterhus på Tullinløkka.
Heterofiles solidaritet med den skeive bevegelsen har vært uvurderlig for å bringe oss dit vi er i dag. Hvorfor er det plutselig problematisk at streite regissører eller skuespillere tar tak i skeiv tematikk? Innlegg av skuespiller og regissør Herman Bernhoft.
«Det gir meg en anledning til å bli det jeg kunne ha vært.» – Torbjørn Davidsen om teatret.
I 6. episode av Skuespillsamfunnet er Jaques Rancières «Den emansiperte tilskuer» utgangspunktet for samtalen mellom Torbjørn Davidsen og Espen Klouman Høiner.
Samtalen tar for seg Rancières inkluderende kunstsyn med et ekskluderende språk, om kunst (og pedagogikk!) som ikke forteller deg hva du skal gjøre, om de hierarkiske og estetiske regimene i kunsten, om voldens og sexens plass i kulturen og om teatret som et sted hvor man slipper å spille roller, men kan være seg selv. Blant annet.
Skuespillsamfunnet er laget av Espen Klouman Høiner, i samarbeid med Norsk Shakespearetidsskrift. Musikkvignett av Camilla Vatne Barratt-Due. Støttet av stiftelsen Fritt Ord.
På Det Norske Teatret gör Eirik Stubø med broder Håvard och ensemble ett potpurri av norska folklåtar, med skön sång och värme i de musikaliska inslagen. Så mycket mer än en fin kväll är det inte, men är det gott nog?
ARKIV: (Stavanger): Marit Sandsmark og Iver Findlay bestemte seg for å ta saka i eigne hender då dei som skapande scenekunstnarar registrerte eit behov som dei eksisterande institusjonane i Stavanger ikkje kunne dekke. No er drei tvungne ut frå lokalet, og i natt held dei vake for RIMI/IMIR. Les intervju her