Det skal bli ungt, hipt og urbant på Det Norske Teatret, ser teatersjef Kjersti Horn ut til å formidle med teatrets nye poster-bilde. Tani Dibasey og Only Slime overtar Scene 3. Ellers handler mye programmet om kvinner og makt. Les selve pressemeldingen her
Kjersti Horns første teatersesong er både ambisiøs og mangfaldig, og byr på masse ny norsk dramatikk, fleire sterke kvinnehistorier, KI-generert teater, politisk historie fortalt med glitter og glam og ferske forteljingar frå gata.
Den komande teatersjefen tar fatt på den nye rolla i teaterhuset med klare mål. Ho har kjent på utanforskap og på å vere annleis. Som teatersjef er det viktig for henne å markere at teateret er for alle. Og ho vil få teateret tilbake på radaren til både unge og gamle. - Heile kunstnarskapen min er basert på sprekkar og feil. På det som gjer at vi alle ber på ei kjensle av å ikkje strekke heilt til. Teateret må vere ei linse for å forstå oss sjølv betre. For å få ei kjensle av at vi ikkje er åleine. LES HEILE INTERVJUET HER.
Her er våren 2025 på Det Norske Teatret:
LADY MACBETH
Urpremiere 18. januar på Hovudscenen.
Historia om den unge ladyen som er fanga i eit ekteskap med ein mykje eldre mann, er eit fengslande portrett av ei undertrykt kvinne som blir brutal. Dette er ei heilt ny dramatisering - og regissør Melanie Mederlind lovar ei sterk forteljing om sex, død og makt.
Fem år etter suksessen med Slåttekar i himmelen, kjem Teatret Vårt på gjesting frå Molde med ei ny framsyning i Edvard Hoem sin slektskrønike. I Jordmor på jorda møter vi Hoems eiga tippoldemor, den første jordmora i Romsdal, som forlot mann og barn for å følge kallet sitt.
Tani Dibasey er teaterrabulisten som har gitt fingeren til teater-Noreg. No skal han i lag med den grensesprengande multikunstnarduoen Only Slime ta over programmeringa på Scene 3 i eit heilt år. Det vil boble over av konsertar, happenings og teater i ulike sjangrar.
Musikken spelar sjølve hovudrolla i denne musikalen. Once hadde premiere på Broadway i New York i 2012, og vann ein drøss av Tony Award-prisar. Den jordnære kjærleikshistoria og den upolerte, irskinspirerte folkrocken blir framført live på scenen av skodespelarane sjølve.
Romanen Forbryter og straff av Kathrine Nedrejord, blei nominert til Nordisk Råds litteraturpris da den kom ut. No blir romanen teater. Dette er ei djupt personleg og samtidig universell forteljing om kvinners liv, og om korleis kvinner blir oppfostra i redsle og må bere andres skuld på skuldrene sine.
Berre 19 år gammal gav Oliver Lovrenski ut romanen Da vi var yngre, som skildra eit Oslo og eit ungdomsmiljø mange ikkje hadde kjennskap til frå før. Når forteljinga no kjem til scenen, blir det også debuten til Aksel Hennie teaterregissør, og rappar Jonas Benyoub som skodespelar.
I 2023 skapte regissør Simen Formo Hay stor begeistring med Døden på Oslo S på Økernsenteret, som blei framsyninga alle “måtte” sjå. I vår skal han i lag med fleire kople Europas nyare historie opp mot Eurovision Song Contest, i ein songkonkurranse der Angela Merkel og Vladimir Putin står bak nokre av bidraga.
Maskinens natur er å vere rasjonell. Men kva skjer når robotens rasjonalitet møter den menneskelege irrasjonaliteten? Velkommen inn i eit altomfattande digitalt univers der vi undersøker innsida av maskinen, og draumen om verda utanfor. Framsyninga tek form av ein rettssak, der publikum står på tiltalebenken, og må forsvare seg mot ein kunstig intellingens.
Arne Lygre hadde vanvittig suksess med framsyninga Tid for glede på Hovudscenen i 2022. No er han tilbake med ein ny tekst på Hovudscenen. Ikkje ein lyd handlar om det å vende tilbake til ein stad der ein før var ein annan, til eit liv nærare naturen, eller til stilla.
Vigdis Hjorths omdiskuterte roman sette fyr på debatten om såkalla verkelegheitslitteratur da den kom ut i 2016. I 2018 blei forteljinga dramatisert på Den Nationale Scene i Bergen, i regi av Kjersti Horn. Framsyninga fekk fantastiske kritikkar, og blei nominert til Heddaprisen både for Årets framsyning og Beste regi.
For dei minste kjem Unni og Gunni til foajeen utanfor Scene 2 i ei nær og sanseleg framsyning. Dei er to gode venner som synest det er på tide å friske opp litt heime. Dei finn fram målarkostar og forvandlar den kvite igloen til ein vakker regnboge.
Norsk Shakespearetidsskrift ble kåret til Årets tidsskrift i mai 2024. Nå er nummer 4 2024 i handelen. Benytt anledningen til å tegne et gaveabonnement, via post@shakespearetidsskrift.no, og få siste utgave tilsendt før nyttår. Abonnementet gjelder tre numre på papir (inkl. et dobbeltnummer) og fri tilgang til nettstedet, med arkivstoff tilbake til 1998 og daglige anmeldelser året rundt. For fullstendig innholdsfortegnelse over nummer 4 2024, klikk på coveret til høyre på siden. God jul!
(Berlin): Florentina Holzingers «Sancta» er en elegant, sexy form for punk. På Volksbühne i Berlin ble gjestespillet ble møtt av demonstranter, men skandalen ligger i det faktum at verden utenfor lar seg ryste, skriver regissør Angelina Stojčevska.
Trøndelag Teater er glade for å kunngjøre at to regissører er valgt ut til talentprogrammet Regiløftet. Regiløftet er et samarbeid mellom Talent Norge, SpareBank 1 SMN og Trøndelag Teater og er en del av Trøndelag Teaters satsing på kunstnerskapsutvikling.
(Stockholm): Regissören och konstnären Markus Öhrn har i ett skinande vitt sceniskt rum bjudit publiken på en grotesk fars bestående av fem citat från fyra Norénpjäser. Kavalkaden avbryts mellan scenerna av en fallande litet sliten röd ridå.
(London): Jamie Lloyds Shakespeare-oppsetning føles utelukkende som en unnskyldning for å plassere sci-fi-dronningen Sigourney Weaver i stadig nye, intergalaktiske tablåer.
Mens Nationaltheatrets framtid diskuteres heftig og kulturtilbudet i Oslo er truet av innsparinger, vokser det fram et annerledes teatertilbud på Oslo øst. Byrådets nylig fremlagte budsjettforslag tildelte Kloden teater 15 millioner kroner i investeringstilskudd, forutsatt at staten bidro med tilsvarende eller mer. Nå er det klart at SV og regjeringspartiene sikrer investeringen med 57,8 millioner over ordningen Nasjonale kulturbygg. Kloden teaters permanente teaterhus, nederst i Groruddalen, er dermed klar for å realiseres.
Suzanne Osten døde den 29. oktober. Hun etterlater seg et beredskapsteater som skal styrke barns livsmestring i de voksnes verden, skriver Wenche Larsen i denne kronikken.
Nå sitter Høyre i posisjon med muligheter for å iverksette de riktige beslutningene gjennom et tydeligere samfunnsoppdrag og rammebetingelser som står i forhold til det. Den muligheten benytter de til å rasere ikke bare Oslo Nye Teater, men også sitt egen posisjon som kulturparti, skriver Geir Kvarme, skuespiller og tidligere bystyrerepresentant for Høyre (2015-2019).
Byrådet i Oslo fikk onsdag kveld flertall for å kutte nesten halvparten av budsjettet til Oslo Nye Teater. Norges tredje største institusjonsteater blir dermed sterkt rammet. Forslaget fra byrådet om at 25 millioner til omstilling skal være et lån, ble også vedtatt i bystyret. Teatret får med dette lånet nok et problem å hanskes med.
Mistillitsforslaget mot byråd Anita Leirvik North fikk ikke flertall i Oslo bystyre i dag. Opposisjonspartiene Ap, SV, MDG, Rødt og partiet Sentrum stemte for mistillit. Siden disse partiene er i mindretall i bystyret, var det ikke nok til å felle kultur- og næringsbyråden.
I «Village Party» er interaksjon mellom utøvere og publikum bærende. Vi får være med på fest, lek og dans med generøs ivaretagelse. Og i dette mellomrommet mellom et sceniske verk og en sosial fest på lokalet, skjer en interessant forskyvning.